Oferta

DIAGNOZA

  1. Kompleksowa diagnoza specjalistyczna dzieci i młodzieży:
  • indywidualne badania psychologiczne uczniów z problemami dydaktyczno-wychowawczymi, niepowodzeniami szkolnymi, zaburzeniami zachowania, somatyczno-wegetatywnymi oraz trudnościami emocjonalnymi i adaptacyjnymi;
  • indywidualne badania pedagogiczne pod kątem gotowości do podjęcia nauki w szkole, opanowania podstawowych technik szkolnych
    i przyczyn trudności w nauce, w tym specyficznych trudności w uczeniu się;
  • indywidualne badania psychologiczno-pedagogiczne dzieci i młodzieży wymagających kształcenia specjalnego;
  • indywidualne badania logopedyczne.
  1. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz kwalifikowanie do różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wydawanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

 

TERAPIA

  1. Indywidualna terapia psychologiczna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. dzieci lękowych, z fobią szkolną, z mutyzmem,
    z trudnościami wychowawczymi i w adaptacji społecznej oraz z zaburzeniami somatyczno-wegetatywnymi).
  2. Terapia uczniów z zaburzeniami w nauce czytania i pisania, w tym ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
  3. Zajęcia dla dzieci w młodszym wieku szkolnym z trudnościami w uczeniu się matematyki.
  4. Indywidualna terapia logopedyczna (w tym dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz uczniów
    z niepłynnością mowy).
  5. Zajęcia warsztatowe dla uczniów z zakresu profilaktyki uzależnień.
  6. "Trening pewności siebie", dedykowany dla dzieci doświadczających przemocy ze strony rówieśników. Podczas tych zajęć uczestnicy poszerzają swoje umiejętności społeczne, zwiększają poczucie siły i wiary we własne możliwości oraz zdobywają narzędzia do budowania wysokiego poczucia własnej wartości.
  7. Zajęcia warsztatowe dla dzieci z wykorzystaniem metod arteterapii według autorskiego programu pedagoga, pani Moniki Szewczyk-Roli.
  8. Zajęcia prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
  9. Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się.
  10. "Trening Umiejętności Społecznych" i "Trening Kontroli Złości".
  11. Dziecięca matematyka wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Głównym celem tej metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci oraz dobre przygotowanie dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki w szkole.

 

DORADZTWO ZAWODOWE

  1. Określenie zainteresowań i uzdolnień zawodowych uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych pod kątem przygotowania do wyboru zawodu i planowania kariery zawodowej.
  2. Badania psychometryczne orientacji szkolnej i zawodowej. Diagnoza uczniów w zakresie predyspozycji do wykonywania zawodu.

 

OFERTA DLA RODZICÓW

  1. Warsztaty "Szkoła dla rodziców" i "Rodzeństwo bez rywalizacji". Zajęcia warsztatowe w zakresie treningu umiejętności wychowawczych, wspierania rodziców w rozwiązywaniu problemów związanych z funkcjonowaniem rodziny, wychowaniem dzieci oraz budowaniem pozytywnych relacji między rodzicami i dziećmi oraz między rodzeństwem.
  2. "Systemowa terapia rodzin". Terapia przeznaczona jest dla rodzin, które wymagają specjalistycznej pomocy, dotyczącej oddziaływań na wszystkich członków rodziny.
  3. Wspieranie rodziny w sytuacjach kryzysowych (zgon, rozwód, rodzina, zrekonstruowana, eurosieroctwo).
  4. Punkt konsultacyjny na terenie poradni.
  5. Informacje o instytucjach i stowarzyszeniach udzielających pomocy rodzinie.
  6. Mediacje i Mediacje Rodzinne.

 

DZIAŁALNOŚĆ WSPIERAJĄCA SZKOŁY I PRZEDSZKOLA

Warsztaty tematyczne i prelekcje dla nauczycieli prowadzone są według zgłaszanych potrzeb.

  1. Zajęcia grupowe dla dzieci i uczniów prowadzone na terenie szkół i przedszkoli:
  • realizacja programu profilaktyczno-wychowawczego "Jak sobie radzić z agresją i przemocą w szkole”;
  • zajęcia korygujące zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;
  • zajęcia integracyjno-adaptacyjne według programu "Spójrz inaczej”;
  • zajęcia dotyczące prawidłowej komunikacji między rówieśnikami;
  • warsztaty dla uczniów z zakresu profilaktyki uzależnień;
  • filmoterapia.
  1. Prelekcje dla rodziców i uczniów prowadzone na terenie szkół:
  • warunki prawidłowej komunikacji;
  • cyberprzemoc, alkohol, dopalacze, papierosy, narkotyki – jak bronić nasze dzieci;
  • specyfika funkcjonowania dziecka z cechami nadpobudliwości psychoruchowej;
  • jak reagować, gdy pojawiają się trudności wychowawcze.
  1. Wsparcie dla nauczycieli:
  • spotkania z pedagogami i psychologami radomskich szkół i przedszkoli organizowane na terenie poradni;
  • doradztwo psychologiczne na terenie szkół i przedszkoli;
  • punkt konsultacyjny na terenie poradni dla nauczycieli;
  • działania interwencyjno-mediacyjne na terenie szkół i przedszkoli;
  • nawiązanie sieci współpracy z wybranymi placówkami oświatowymi;
  • współpraca z przedszkolami i szkołami w zakresie realizacji zaleceń postdiagnostycznych zawartych w opiniach i orzeczeniach.
  1. Program profilaktyczny dotyczący uzależnień dla:
  • przedszkoli – zajęcia profilaktyczne skierowane do rodziców;
  • szkół podstawowych – szkolenie dla członków rady pedagogicznej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli klas starszych;
  • szkół ponadpodstawowych – szkolenie członków rady pedagogicznej.