Oferta

DIAGNOZA

  1. Kompleksowa diagnoza specjalistyczna dzieci i młodzieży:
  • indywidualne badania psychologiczne uczniów z problemami dydaktyczno-wychowawczymi, niepowodzeniami szkolnymi, zaburzeniami zachowania, somatyczno-wegetatywnymi oraz trudnościami emocjonalnymi i adaptacyjnymi;
  • indywidualne badania pedagogiczne pod kątem gotowości do podjęcia nauki w szkole, opanowania podstawowych technik szkolnych
    i przyczyn trudności w nauce, w tym specyficznych trudności w uczeniu się;
  • indywidualne badania psychologiczno-pedagogiczne dzieci i młodzieży wymagających kształcenia specjalnego;
  • indywidualne badania logopedyczne.
  1. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz kwalifikowanie do różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wydawanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

 

TERAPIA

  1. Indywidualna terapia psychologiczna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. dzieci lękowych, z fobią szkolną, z mutyzmem,
    z trudnościami wychowawczymi i w adaptacji społecznej oraz z zaburzeniami somatyczno-wegetatywnymi).
  2. Terapia uczniów z zaburzeniami w nauce czytania i pisania, w tym ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
  3. Zajęcia dla dzieci w młodszym wieku szkolnym z trudnościami w uczeniu się matematyki.
  4. Indywidualna terapia logopedyczna (w tym dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz uczniów
    z niepłynnością mowy).
  5. Zajęcia warsztatowe dla uczniów z zakresu profilaktyki uzależnień.
  6. "Trening pewności siebie", dedykowany dla dzieci doświadczających przemocy ze strony rówieśników. Podczas tych zajęć uczestnicy poszerzają swoje umiejętności społeczne, zwiększają poczucie siły i wiary we własne możliwości oraz zdobywają narzędzia do budowania wysokiego poczucia własnej wartości.
  7. Zajęcia prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
  8. Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się.
  9. "Trening Umiejętności Społecznych" i "Trening Kontroli Złości".
  10. Dziecięca matematyka wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Głównym celem tej metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci oraz dobre przygotowanie dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki w szkole.

 

DORADZTWO ZAWODOWE

  1. Określenie zainteresowań i uzdolnień zawodowych uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych pod kątem przygotowania do wyboru zawodu i planowania kariery zawodowej.
  2. Badania psychometryczne orientacji szkolnej i zawodowej. Diagnoza uczniów w zakresie predyspozycji do wykonywania zawodu.

 

OFERTA DLA RODZICÓW

  1. Warsztaty "Szkoła dla rodziców" i "Rodzeństwo bez rywalizacji". Zajęcia warsztatowe w zakresie treningu umiejętności wychowawczych, wspierania rodziców w rozwiązywaniu problemów związanych z funkcjonowaniem rodziny, wychowaniem dzieci oraz budowaniem pozytywnych relacji między rodzicami i dziećmi oraz między rodzeństwem.
  2. "Systemowa terapia rodzin". Terapia przeznaczona jest dla rodzin, które wymagają specjalistycznej pomocy, dotyczącej oddziaływań na wszystkich członków rodziny.
  3. Wspieranie rodziny w sytuacjach kryzysowych (zgon, rozwód, rodzina, zrekonstruowana, eurosieroctwo).
  4. Punkt konsultacyjny na terenie poradni.
  5. Informacje o instytucjach i stowarzyszeniach udzielających pomocy rodzinie.
  6. Mediacje i Mediacje Rodzinne.

 

DZIAŁALNOŚĆ WSPIERAJĄCA SZKOŁY I PRZEDSZKOLA

Warsztaty tematyczne i prelekcje dla nauczycieli prowadzone są według zgłaszanych potrzeb.

  1. Zajęcia grupowe dla dzieci i uczniów prowadzone na terenie szkół i przedszkoli:
  • realizacja programu profilaktyczno-wychowawczego "Jak sobie radzić z agresją i przemocą w szkole”;
  • zajęcia korygujące zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;
  • zajęcia integracyjno-adaptacyjne według programu "Spójrz inaczej”;
  • zajęcia dotyczące prawidłowej komunikacji między rówieśnikami;
  • warsztaty dla uczniów z zakresu profilaktyki uzależnień;
  • filmoterapia.
  1. Prelekcje dla rodziców i uczniów prowadzone na terenie szkół:
  • warunki prawidłowej komunikacji;
  • cyberprzemoc, alkohol, dopalacze, papierosy, narkotyki – jak bronić nasze dzieci;
  • specyfika funkcjonowania dziecka z cechami nadpobudliwości psychoruchowej;
  • jak reagować, gdy pojawiają się trudności wychowawcze.
  1. Wsparcie dla nauczycieli:
  • spotkania z pedagogami i psychologami radomskich szkół i przedszkoli organizowane na terenie poradni;
  • doradztwo psychologiczne na terenie szkół i przedszkoli;
  • punkt konsultacyjny na terenie poradni dla nauczycieli;
  • działania interwencyjno-mediacyjne na terenie szkół i przedszkoli;
  • nawiązanie sieci współpracy z wybranymi placówkami oświatowymi;
  • współpraca z przedszkolami i szkołami w zakresie realizacji zaleceń postdiagnostycznych zawartych w opiniach i orzeczeniach.
  1. Program profilaktyczny dotyczący uzależnień dla:
  • przedszkoli – zajęcia profilaktyczne skierowane do rodziców;
  • szkół podstawowych – szkolenie dla członków rady pedagogicznej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli klas starszych;
  • szkół ponadpodstawowych – szkolenie członków rady pedagogicznej.